دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1396 - 12:50
مروری بر مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان

حمله شدید ترزا می به جنگ رسانه‌ای روسیه علیه غرب/  وزرات دادگستری آمریکا به دنبال تحقیق درباره بنیاد کلینتون

تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره بنیاد کلینتون، انتخاب معنادار قضات دادگاه فدرال آمریکا توسط ترامپ و حمله تند ترزا می به روسیه از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های انگلیسی‌زبان هستند.
کد خبر : 231792

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مهم‌ترین عناوین امروز روزنامه‌های انگلیسی زبان جهان بدین شرح است:

وزرات دادگستری آمریکا به دنبال تحقیق درباره بنیاد کلینتون


روزنامه نیویورک تایمز در مطلبی درباره به کارگیری یک مقام ویژه قضایی برای بررسی برخی اتهامات مربوط به فساد مالی بنیاد کلینتون متعلق به بیل و هیلاری کلینتون و همچنین پرونده توافق دولت اوباما با دولت روسیه بر سرمساله اورانیوم در وزارت دادگستری آمریکا خبر داد.


البته نیویورک تایمز در ادامه این یادداشت تاکید کرده است که این اقدامات در وزارت دادگستری دولت ترامپ، بیشتر برای پراکنده کردن تمرکزها در روند تحقیقات قضایی روی پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا است.



علاقه عجیب ترامپ به معرفی مردان سفیدپوست برای قضاوت
روزنامه شیکاگو تریبون در گزارشی توضیح داد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در 30 سال گذشته بیش از همه روسای جمهوری قبلی آمریکا قضات دادگاه فدرال این کشور را از بین مردان سفید پوست انتخاب کرده است.


در این گزارش آمده است که 91 درصد قضاتی که ترامپ آنها را معرفی کرده است سفید پوست و 81 درصد آنها مرد بوده‌اند.


این روزنامه در گزارش خود به خطر این نوع انتخاب از سوی رئیس جمهوری به نادیده گرفتن تنوع نژادی جامعه آمریکا و ترویج نژادپرستی اشاره کرده است.




حمله ترزا می به جنگ رسانه‌ای روسیه علیه غرب


روزنامه تایمز چاپ لندن در گزارش خود به صحبت‌های تند ترزا می نخست وزیر انگلستان علیه پوتین و رسانه‌های روسی پرداخت.


می با واکنش شدید به امواج رسانه‌ای روس‌ها علیه کشورهای غربی از تلاش پوتین برای استفاده از اخبار و اطلاعات به عنوان یک سلاح جنگی یاد کرد و اعلام کرد وی با این کار قصد دارد دموکراسی‌ موجود در کشورهای غربی را تضعیف کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته